2 Oefeningen voor een beter herstel van ganglion

Door oefeningen voor de ganglion uit te voeren, zal dit een positief effect hebben op het herstelproces. De oefeningen verlichten spierspanning op de pols terwijl het de spier tegelijkertijd laat oprekken en versterkt.

Bekijk de oefeningen nu in een video

Vanaf nu is het ook mogelijk om de oefeningen voor blessures te bekijken in een video. Per oefening treft u een stappenplan hoe de oefeningen uitgevoerd dienen te worden. 

Raadpleeg voor de juiste mate van het uitoefenen van de oefeningen altijd uw behandelaar, zodat u niet overbelast.

Welke oefeningen bevorderen herstel van de ganglion?

Bij ganglion zijn er meerdere oefeningen die het herstelproces verbeteren en versnellen. Deze oefeningen worden geschaald op mate van licht tot zware spierbelasting.

Lichte oefeningen komen ter sprake in het begin van het herstelproces. Zware oefeningen worden uitgevoerd wanneer het herstel van de pols zich positief ontwikkelt en richting de eindfase gaat.

Oefeningen 1: Lichte oefening, ganglion in de beginfase

1. Strek je geblesseerde arm.

2. Trek met je andere hand de vingers naar achter van de geblesseerde arm.

3. Houd dit 5 seconden vast en doe dit 10 keer.

4. Herhaal dit 3 keer per dag.

golferselleboog strek oefening

Oefening 2: Zware oefening, ganglion in de eindfase

1. Leg je arm op tafel met de hand over de rand. (met de knokkels omhoog)

2. Pak een gewichtje en laat je hand hangen.

3. Strek je pols en laat hem daarna weer ontspannen hangen.

4. Doe dit 3 series van 10 herhalingen.

5. Doe het hierna met je knokkels omlaag.

Meer ondersteuning nodig met een brace?

Heeft u behoefte aan betere ondersteuning tijdens uw dagelijkse bezigheden? Wilt u uw pijnklachten verminderen door het gebruik van een brace?

Onze specialisten raden u de volgende brace aan wanneer klachten niet afnemen na het uitvoeren van oefeningen.

Push Care Polsbrace

Push care polsbrace vooraanzicht

€38.95

De polsbrace voor verbetering van stabiliteit!
Geschikt voor: Ganglion
Aangeraden voor: Algemeen gebruik

Meer informatie

Wanneer zijn oefeningen effectief bij ganglion?

Ganglion oefeningen zijn niet altijd inzetbaar. De blessure moet op het punt staan dat het zware belasting aankan. Dit begint met een geleidelijke opbouw van belasting op het gewricht. Zo raakt het gewricht gewend aan de hoeveelheid druk die op de spier wordt gegeven.

Daarbij is een warming-up effectief om vooraf uit te voeren. De spieren raken warm wat de kans op verder blessureleed vermindert. Ook raad onze deskundige aan om een brace te dragen voor eht verlichten van pijn en op beter herstel. Ga tot slot langs bij een fysiotherapeut. Fysiotherapie helpt u met de juiste uitvoering van oefeningen bij de ganglion.

Veelgestelde vragen over een knobbel in de pols

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”Wat is een ganglion?” answer-0=”Een zichtbaar en voelbaar bobbeltje aan de pols, vinger of voet wordt een ganglion genoemd. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”Waar dienen polsbraces voor?” answer-1=”De braces geven effectiviteit en ondersteuning aan het gewricht. Ze geven compressie aan de pols waardoor de zwelling wordt verminderd. ” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”Is een ganglion kwaadaardig of goedaardig?” answer-2=”Een ganglion cyste is in geen enkel geval kwaadaardig. Het is een goedaardig, onschuldig knobbeltje in het gewricht. ” image-2=”” headline-3=”h2″ question-3=”Zijn er oefeningen voor de zwelling?” answer-3=”Er zijn meerdere oefeningen die helpen om het herstel van een zwelling te bevorderen. Via onze blessurepagina kunt u een oefenpagina vinden die het herstel van de enkelband bevorderen. ” image-3=”” headline-4=”h2″ question-4=”Hoe kunt u een ganglion behandelen?” answer-4=”Een ganglion kan natuurlijk genezen middels een steunmiddel in combinatie met het uitvoeren van oefeningen. ” image-4=”” count=”5″ html=”true” css_class=””]