Zijn golferselleboog oefeningen effectief voor het herstel?

Oefeningen voor een golfersarm dragen bij aan een sneller herstelproces van de armblessure. Golferselleboog oefeningen resulteren in pijnvermindering en soepeler bewegen van het gewricht. Daarnaast zorgen oefeningen voor ondersteuning en extra bescherming. Daarbij bevorderen braces en tape de uitvoering tijdens de oefeningen.

Fitness & Beweging

Mambo Max Coated Dumbells

5.9453.94

Fitness & Beweging

Flexible Bar

17.75

Wanneer is het verstandig om te beginnen met golferselleboog oefeningen?

Het uitvoeren van golferselleboog oefeningen is niet zomaar mogelijk. De arm moet eerst voldoende belasting aan kunnen om de oefeningen uit te kunnen voeren. Daarna moet de belasting geleidelijk opgebouwd te worden. Zo kan de arm langzamerhand wennen aan de opbouwende druk die van de spier wordt gevraagd. Daarbij is het vanzelfsprekend om voor de oefeningen een warming-up te doen. Zowel de braces als tape ondersteunen en beschermen de arm tegen verder blessureleed. Daarnaast helpen zij mee aan een sneller herstel van de golfersarm.

Welke golferselleboog oefeningen dragen bij aan herstel?

Er zijn verschillende soorten oefeningen voor een golferselleboog. Elke oefening draagt op een andere manier bij aan een versneld herstel van de armblessure. Deze oefeningen zijn onder te verdelen van lichte tot zware spierbelasting. Lichte oefeningen moeten worden uitgevoerd wanneer de elleboogblessure pas geleden is opgelopen. Zware oefeningen worden toegepast wanneer herstel van de arm zich in de slotfase bevindt.

Lichte oefening, golferselleboog in de begin/opbouwfase

  • 1. Vouw je handen tegen elkaar
  • 2. Draai je handen voorover, zodat de vingers naar boven wijzen.
  • 3. Bepaal zelf hoe ver je het kan (Het mag geen pijn doen)
  • 4. Herhaal deze oefening 10 keer en doe hem 3 keer per dag

Zware oefening, golferselleboog in de eindfase

  • 1. Steek je geblesseerde arm voor je uit en doe je hand naar beneden
  • 2. Pak met je andere hand je hand vast
  • 3. Doe de hand van je geblesseerde arm naar je pols duwen (dit mag geen pijn doen)
  • 4. Houd dit 10 seconden vast
  • 5. Doe dit 8 keer en 3 keer per dag
tenniselleboog oefening

Golferselleboog oefening via video