Ruilen en retourneren is snel en gemakkelijk!

Bij de Brace Specialist zijn we continue bezig om onze service te verbeteren en staat de klant centraal. Een aankoop wordt dan ook pas bevestigd op het moment dat u een artikel ziet en een bestelling plaatst. Elke bestelling beschikt over een retourinstructie, wat betekent dat ruilen of retourneren snel en gemakkelijk is.

Product ruilen

Is de maat van het product niet juist? Een product omruilen is bij de Brace Specialist geen enkel probleem. U gaat naar onze website, brace-specialist.nl, plaatst uw bestelling van het product in de gewenste maat en de order wordt direct verwerkt en verzonden. Uw eerdere bestelling kunt u retourneren volgens het onderstaande stappenplan. Retourneren kan tot 14 dagen na aankoop. Retouren buiten deze periode zullen niet verwerkt worden. Retourneer kosten zijn voor eigen rekening.

Product retourneren

Is het product toch anders dan verwacht? Een product retourneren is mogelijk bij de Brace Specialist. Het product heeft 14 dagen recht op retourverzending. Retourneer kosten zijn voor eigen rekening. Tevens ontvangt u niet de door u gemaakte verzendkosten bij bestelling of retournering retour. Daarbij staan er een aantal eisen vast voor een product geretourneerd kan worden. Die zijn in het onderstaande stappenplan te vinden.

Retourneren is op eigen risico. Raakt het product beschadigd of kwijt, dan bent u daarvoor aansprakelijk. Het is verstandig om bij het postkantoor te vragen om een verzendbewijs. Zo heeft u een bewijs dat u het product verstuurd heeft.

Bestelling geplaatst via Klarna achteraf betalen?

Als u bij het bestellen heeft gekozen voor Klarna en u heeft bij het retourneren de bestelling nog niet betaald, dan zal deze bestelling gelijk worden geannuleerd. Heeft u de bestelling wel betaald, dan zal het volledige bedrag direct op het door u opgegeven rekeningnummer worden teruggestort door Klarna. Retourneer kosten worden voor eigen rekening genomen.

Eisen voor retournering

Wij kunnen de geretourneerde producten alleen in behandeling nemen als ze aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De originele factuur is bijgevoegd.
  • Het retour formulier is volledig ingevuld.
  • Het geretourneerde product is ongebruikt en in originele staat.

Bij producten die wel beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht om het geretourneerde product te weigeren of brengen wij de schade in rekening.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Tijdens de zichttermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Als hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons Lomed Nederland B.V., Speldenmakerstraat 7, 5232 BH ‘s-Hertogenbosch, info@lomed.com, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogtestellen van uw beslissing de overeenkomst teherroepen.

Garantieregeling

Mocht het product in een uniek geval toch gebreken vertonen, dan valt dit onder de garantieregeling. Wij zullen u dan direct een ander artikel toezenden en alle gemaakte kosten voor onze eigen rekening nemen.

Retour formulier

Vul het onderstaande retour formulier in en voeg deze bij de retourzending,

Retour formulier

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, aarzel dan niet om contact met ons te zoeken. Dit kan door een email te sturen naar: info@brace-specialist.nl zodat we u snel mogelijk van dienst kunnen zijn.