Veelgestelde vragen over garantie

Krijgt u niet het gewenste resultaat gevonden? Bekijk dan de meest gestelde vragen hieronder. Komt u er nog niet uit? Aarzel dan niet en bel dan even met onze klantenservice. Deze helpen u graag verder met uw vragen over de garantievoorwaarden, de kosten van garantie en het aanvragen van garantie.

Garantievoorwaarden

Hoeveel garantie heb ik op mijn product?

De garantie die u krijgt is afhankelijk van het product of van het productmerk. De garantie varieert van drie maanden tot 2 jaar. Het product dient mee te gaan in deze periode en zou niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan vervangen we uw product kosteloos.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Het product bevat gebruikersschade wanneer het product niet meer goed werkt door hoe u het gebruikt heeft. Denk hierbij aan een enkelbrace, die zijn functies verliest als deze niet goed meer werkt. U kunt het product dan niet meer terugsturen of geld terugkrijgen.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

De Brace Specialist maakt gebruik van drie voorwaardes met betrekking tot de garantie op onze producten.

  • Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na feitelijke ingebruikneming door koper.
  • De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
  • Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.
Wat voor soort garantie heb ik?

U heeft recht op garantie wanneer uw product binnen de garantietermijn kapot gaat of niet genoeg functioneert. U kunt dan uw geld terugvragen of wij sturen u een vervangend product op. De Brace Specialist doet niet aan reparaties.

Kosten van garantie

Is garantie altijd gratis?

Als uw product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de garantie helemaal gratis. Wij sturen u dan een nieuw product toe, en u stuurt het beschadigde product als retour naar ons terug. Buiten de garantieperiode kunnen wij echter niks voor u betekenen.

Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?

Het terugsturen van het product is niet gratis. U dient zelf de verzendkosten van de retourzending te betalen. Wij verzenden vervolgens een vervangend product gratis naar u toe. Zo hoeft u niet tweemaal verzendkosten te betalen voor een retourproduct.

Aanvragen garantie

Waar kan ik mijn garantie aanvragen?

U kunt gemakkelijk uw garantie aanvragen door het online retourformulier. Geef vervolgens aan wat u zelf als oplossing voor ogen heeft. Let wel op dat het product nog binnen de garantieperiode valt. Dit kunt u vinden in de beschrijving van het product.

Kan ik mijn garantie ook in de winkel aanvragen?

Ja, het is mogelijk om in onze winkel uw product af te geven. U dient hiervoor het product in de oorspronkelijke verpakking mee te nemen, inclusief factuur. We kijken vervolgens samen naar een passende oplossing. Dit kan in de vorm van een vervangend product, of in de vorm van het terugstorten van het aankoopbedrag.

Kunnen grote producten zoals fitnessapparatuur ook worden aangemeld voor garantie?

Jazeker, ook dit is mogelijk via het online retourformulier. We laten u vervolgens na aanmelding weten wat de vervolgstappen zijn in het retourproces. Let wel op dat de producten binnen de garantieperiode vallen. Dit kunt u aflezen bij de beschrijving van het product.

Garantie voor partners van de Brace Specialist

Welke garantie heb ik op mijn bestelde producten?

De garantie die u krijgt is afhankelijk van het product en van het productmerk. De garantie varieert dan ook van drie maanden tot 2 jaar na aankoop. Het product dient mee te gaan in deze periode en zou niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, onze excuses. Wij vervangen uw product kosteloos.

Hoe kan ik mijn garantie voor een product indienen?

U kunt gemakkelijk uw garantie zelf aanvragen door het online retourformulier in te vullen en op te sturen. U dient er wel op te letten dat het product nog binnen de garantieperiode valt. Dit kunt u vinden in de beschrijving van het product.

Hoelang duurt het voordat de garantie is verwerkt?

Na het insturen van het retourformulier wordt er binnen 5 werkdagen een vervangend product opgestuurd of geld teruggestort op uw rekening. Vermeld op het retourformulier welke oplossing u zelf voor ogen ziet, dan kunnen wij dit voor u regelen.

Wanneer verloopt mijn garantie?

Elk product heeft een aparte garantieperiode. Deze periode is afhankelijk van het merk van het product. U heeft recht op garantie wanneer het product niet naar behoren werkt binnen de garantieperiode. U kunt dan via het online retourformulier uw garantie aanvragen. Wij sturen u dan een vervangend product op of storten het aankoopbedrag terug op uw rekening.