Veelgestelde vragen over ruilen en retourneren

Krijgt u niet het gewenste resultaat gevonden? Bekijk dan de meest gestelde vragen hieronder. Komt u er nog niet uit? Aarzel dan niet en bel dan even met onze klantenservice. Deze helpen u graag verder met uw vragen over het aanmelden van een retour, de retourvoorwaarden of de retourstatus.

Retour aanmelden

Hoe meld ik mijn retour aan?

Wanneer u niet tevreden bent over een product of het niet aan uw verwachtingen voldoet kunt u gemakkelijk het retourformulier invullen. Op het moment dat u dit formulier naar ons toestuurt zorgen wij ervoor dat u of een nieuw product ontvangt of geld terug krijgt voor uw bestelling.

Kan ik grote producten, zoals fitnessapparatuur, ook online aanmelden voor retour?

Ja, ook dit is mogelijk via het retourformulier. Nadat u een aanmelding heeft gedaan via dit formulier, brengen we u op de hoogte over de vervolgstappen van het retourproces.

Kan ik mijn product ook in de winkel retourneren?

Ja, het is mogelijk om uw product in onze winkel af te geven. U dient dan het product, met bonnetje, af te leveren en wij zoeken dan samen met u naar de juiste oplossing! Let echter wel op de coronamaatregelen die gelden binnen ons bedrijf.

Retourvoorwaarden

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Is het product toch anders dan u verwacht had? Dan kunt u het product retourneren. Het product heeft 14 dagen recht op retourverzending en de retourneer kosten zijn voor eigen rekening. Daarbij staan er een aantal eisen vast voor een product geretourneerd kan worden. Zo moet het product voldoen aan:

  • De originele factuur is bijgevoegd.
  • Het retour formulier is volledig ingevuld bijgevoegd.
  • Het geretourneerde product is ongebruikt.
  • Het geretourneerde product zit in de originele en onbeschadigde verpakking.
Kan ik mijn retour annuleren?

Op het moment dat u zich toch bedenkt over uw retourproduct dient u ons een e-mail te sturen waarin u aangeeft de retourbehandeling te annuleren. Zorg er wel voor dat u dit tijdig doorgeeft, zodat wij uw retour nog niet hebben verwerkt.

Wordt mijn product gerepareerd of krijg ik een nieuwe?

Wanneer uw product binnen 14 dagen na aankoop kapot gaat, en dit niet door eigen toedoen is gebeurt kunt u een vervangend product ontvangen. Dit doet u gemakkelijk via het online retourformulier. Wilt u geen vervangend product, neem dan contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Welke retourmogelijkheden zijn er?

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product heeft u twee opties:

  • Uw product gratis ruilen voor een ander product;
  • Uw product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

U kunt uw keuze aangeven in het online retourformulier.

Stappen in retourproces

Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?

Het is helaas niet mogelijk om uw product direct te ruilen met de bezorger. De retour moet namelijk eerst worden verwerkt in ons systeem. Wanner we uw product binnen hebben, versturen we een nieuwe product. Deze ontvangt u de volgende dag in huis. Is het nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we u dat uiteraard weten en krijgt u uw geld terug.

Wat als ik mijn product omruil voor een product met een andere prijs?

Wanneer u uw product omruilt dan heeft u twee mogelijke opties. U ruilt het product met een goedkoper product. U ontvangt het restbedrag dan binnen 3 dagen na ontvangst op je rekening. Daarnaast kunt u het product ook ruilen met een duurder product. U ontvangt van ons dan een betaalverzoek voor het restbedrag. Wanneer dit bedrag betaald is, sturen wij het nieuwe product naar u op.

Hoe snel wordt ik terugbetaald na een retour?

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Afhankelijk van uw betaalmethode wordt het geldbedrag zo snel mogelijk naar u overgemaakt. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening.

Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?

Meld uw retrour aan via het online retourformulier. U dient dan uw bestelling voor te bereiden op de terugreis naar ons toe. Pak dit goed en stevig in en verpak het in de originele verpakking (mits dit nog kan). Binnen enkele uren na uw retouraanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met een retournummer. U dient uw verzendlabel zelf te betalen. Stuur vervolgens het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt en houdt de status in de gaten bij ‘Mijn Bestellingen’.

Wordt mijn retour thuis opgehaald of moet ik deze zelf terugsturen?

Helaas worden producten niet thuis opgehaald. Als u een product of bestelling wilt retourneren dient u dit zelf terug op te sturen. Vul het retourformulier in en breng uw pakketje naar het dichtstbijzijnde PostNL punt.

Retourstatus

Hoelang duurt het voordat ik wordt terugbetaald na een retour?

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Afhankelijk van uw betaalmethode wordt het geldbedrag zo snel mogelijk naar u overgemaakt. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening.

Hoelang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

Als wij uw geretourneerde product hebben ontvangen, verzenden wij u uw nieuwe product. Dit heeft u een dag later in huis. Is het nieuwe product dat u wilt niet op voorraad, dan laten we u dit natuurlijk meteen weten. U krijgt uw geld dan binnen 5 werkdagen teruggestort.

Wat is de status van mijn retourzending?

U kunt uw status van retourzending bekijken in uw account op onze website. Wij sturen u een bevestiging wanneer wij uw pakket verzenden. Het kan voorkomen dat uw product volgens de Track & Trace is aangekomen in het magazijn van de Brace Specialist, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan een tijdje duren voordat we uw retour behandeld hebben.

Ruilen als partner van de Brace Specialist

Kan ik een verkeerd besteld product ruilen?

Ja, het is mogelijk om een verkeerd besteld product om te ruilen. U dient dan binnen 14 dagen na ontvangst van uw product het product retour te sturen. U heeft dan twee opties:

  • Uw product gratis ruilen voor een ander product;
  • Uw product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

U kunt uw keuze aangeven in het online retourformulier.

Hangen er kosten aan een retourzending vast?

Wanneer u een product retour wil sturen hangen er kosten aan vast. U dient namelijk uw verzendlabel zelf te betalen. Stuur vervolgens het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij u in de buurt.

Hoelang duurt het voordat mijn retour wordt behandeld?

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening. De verwerking van een retour duurt gemiddeld 4 tot 6 werkdagen.

Hoe lang heb ik de tijd om een product te retourneren?

Als partner van de Brace Specialist heeft u 14 dagen de tijd om uw product te retourneren. Daarbij is het wel belangrijk dat de originele factuur wordt bijgevoegd, het retourformulier volledig is ingevuld, het product ongebruikt is en in de originele en onbeschadigde verpakking zit.