VEELGESTELDE VRAGEN OVER BESTELLEN

Krijgt u niet het gewenste resultaat gevonden? Bekijk dan de meest gestelde vragen hieronder. Komt u er nog niet uit? Aarzel dan niet en bel dan even met onze klantenservice. Deze helpen u graag verder met uw vragen over het aanmelden van een retour, de retourvoorwaarden of de retourstatus.

Retour aanmelden

Wanneer u niet tevreden bent over een product of het niet aan uw verwachtingen voldoet kunt u gemakkelijk het retourformulier invullen. Geen printer? Geen probleem! U vindt hier het online retourformulier: https://www.brace-specialist.nl/ruilen-en-retourneren/ Op het moment dat u dit formulier naar ons toestuurt zorgen wij ervoor dat u of een nieuw product ontvangt of geld terug krijgt voor uw bestelling.

Ja, het is mogelijk om uw product op locatie af te geven. U dient dan het product, met bonnetje, af te leveren en wij zoeken dan samen met u naar de juiste oplossing! Let echter wel op dit dient u te doen uitsluitend op afspraak.

Retourvoorwaarden

Is het product toch anders dan u verwacht had? Dan kunt u het product retourneren. Het product heeft 14 dagen recht op retourverzending en de retourneer kosten zijn voor eigen rekening. Daarbij staan er een aantal eisen vast voor een product geretourneerd kan worden. Zo moet het product voldoen aan:

  • De originele factuur is bijgevoegd.
  • Het retour formulier is volledig ingevuld bijgevoegd.
  • Het geretourneerde product is ongebruikt.
  • Het geretourneerde product zit in de originele en onbeschadigde verpakking.

Is het product toch anders dan u verwacht had? Dan kunt u het product retourneren. Het product heeft 14 dagen recht op retourverzending en de retourneer kosten zijn voor eigen rekening. Daarbij staan er een aantal eisen vast voor een product geretourneerd kan worden. Zo moet het product voldoen aan:

  • De originele factuur is bijgevoegd.
  • Het retour formulier is volledig ingevuld bijgevoegd.
  • Het geretourneerde product is ongebruikt.
  • Het geretourneerde product zit in de originele en onbeschadigde verpakking.

Op het moment dat u zich toch bedenkt over uw retourproduct dient u ons een e-mail te sturen waarin u aangeeft de retourbehandeling te annuleren. Zorg er wel voor dat u dit tijdig doorgeeft, zodat wij uw retour nog niet hebben verwerkt.

Wanneer uw product binnen 14 dagen na aankoop kapot gaat, en dit niet door eigen toedoen is gebeurt kunt u een vervangend product ontvangen. Dit doet u gemakkelijk via het online retourformulier. Wilt u geen vervangend product, neem dan contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product heeft u twee opties:

  • Uw product ruilen voor een ander product;
  • Uw product retourneren en je geld terug laten storten.

U kunt uw keuze aangeven in het online retourformulier.

Stappen in retourproces

Het is helaas niet mogelijk om uw product direct te ruilen met de bezorger. De retour moet namelijk eerst worden verwerkt in ons systeem. Wanner we uw product binnen hebben, versturen we een nieuwe product. Deze ontvangt u de volgende dag in huis. Is het nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we u dat uiteraard weten en krijgt u uw geld terug.

Dit is helaas niet mogelijk, u kunt uw product gemakkelijk bij ons retourneren, wij adviseren u dan een nieuwe bestelling te plaatsen. 

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Afhankelijk van uw betaalmethode wordt het geldbedrag zo snel mogelijk naar u overgemaakt. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening.

Meld uw retrour aan via het online retourformulier. U dient dan uw bestelling voor te bereiden op de terugreis naar ons toe. Pak dit goed en stevig in en verpak het in de originele verpakking (mits dit nog kan). Binnen enkele uren na uw retouraanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met een retournummer. U dient uw verzendlabel zelf te betalen. Stuur vervolgens het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt en houdt de status in de gaten bij ‘Mijn Bestellingen’.

Helaas worden producten niet thuis opgehaald. Als u een product of bestelling wilt retourneren dient u dit zelf terug op te sturen. Vul het retourformulier in en breng uw pakketje naar het dichtstbijzijnde PostNL punt.

Retourstatus

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Afhankelijk van uw betaalmethode wordt het geldbedrag zo snel mogelijk naar u overgemaakt. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening.

Als wij uw geretourneerde product hebben ontvangen, verzenden wij u uw nieuwe product. Dit heeft u een dag later in huis. Is het nieuwe product dat u wilt niet op voorraad, dan laten we u dit natuurlijk meteen weten. U krijgt uw geld dan binnen 5 werkdagen teruggestort.

U kunt uw status van retourzending bekijken in uw account op onze website. Wij sturen u een bevestiging wanneer wij uw pakket verzenden. Het kan voorkomen dat uw product volgens de Track & Trace is aangekomen in het magazijn van de Brace Specialist, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan een tijdje duren voordat we uw retour behandeld hebben.

Ruilen als partner van de Brace Specialist

Ja, het is mogelijk om een verkeerd besteld product om te ruilen. U dient dan binnen 14 dagen na ontvangst van uw product het product retour te sturen. U heeft dan twee opties:

  • Uw product gratis ruilen voor een ander product;
  • Uw product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

U kunt uw keuze aangeven in het online retourformulier.

Wanneer u een product retour wil sturen hangen er kosten aan vast. U dient namelijk uw verzendlabel zelf te betalen. Stuur vervolgens het pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij u in de buurt.

Op het moment dat uw retourzending is verwerkt, wordt het geldbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Heeft u het product contant gekocht? Ook dan dient u het retourformulier in te vullen en wordt het geld terug overgemaakt op uw rekening. De verwerking van een retour duurt gemiddeld 4 tot 6 werkdagen.

Als partner van de Brace Specialist heeft u 14 dagen de tijd om uw product te retourneren. Daarbij is het wel belangrijk dat de originele factuur wordt bijgevoegd, het retourformulier volledig is ingevuld, het product ongebruikt is en in de originele en onbeschadigde verpakking zit.